Okno na.. STYL Okno na ..ZACHÓD

Okno na.. STYL który wysyłał niegdyś komunikaty, dziś w czasach bezsensu nieczytelne. Zdjęcia wykonałam w miejscu magicznym, bo i o miejsce tu chodzi.

Styl związany z okresem lat 60 i 70 – tych funkcjonował jako wyraz ideologii, swobody, opozycji do światowych wydarzeń militarnych, stanowił wyraz sposobu na życie, dziś odtworzony jest sztucznie w celach komercyjnych, służąc budowie trendów, nie niosąc za sobą nic więcej jak tylko nawiązanie do elementów wizualnych, kolorów, form, wzorów.

Zastanowił mnie ten widok szczególnie pod względem ideologicznym miejsca z którego go ujrzałam i swoistym zderzeniem czasowym. Ekspozycja ubrań o tym a nie innym charakterze, widok z tego a nie innego okna jest symboliczna. Widok pochodzi z okna pracowni artysty Andrzeja Urbanowicza gdzie miałam przyjemność spędzić wspaniały niekończący się, zawieszony czas, mogłam dotykać, przeglądać jego wspaniałe książki, albumy, szczególnie te dotyczące ciała i ubioru.

Okno na.. ZACHÓD. Ciekawostką jest że Urbanowicz uznał niegdyś budowę przeciwległego budynku, tzw. separatora w latach 60 - tych jako symboliczne zasłonięcie właśnie jemu widoku na zachód ..i nie tylko o piękne zachody słońca chodziło.


Widok z pracowni Andrzeja Urbanowicza, Katowice 2015

Popularne posty